Doe dan maar de Paramaribo Zoo.... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Ilse Verstappen - WaarBenJij.nu Doe dan maar de Paramaribo Zoo.... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Ilse Verstappen - WaarBenJij.nu

Doe dan maar de Paramaribo Zoo....

Door: Ilse Verstappen

Blijf op de hoogte en volg Ilse

14 April 2005 | Suriname, Paramaribo

hallo allemaal!
Wederom bedankt voor de reacties allemaal !! Super is dat!

Nou, zijn de vleermuis en de kakkerlak (kei grote) eindelijk verwijderd in huis, bleek er ook al een dooie muis te hebben gelegen (volgens de werkster)(luxe he!).
Maar dat is nog niet alles: van de week zat er een kikker op mijn kamer. Ik vanalles geprobeerd om hem te vangen, maar nee hoor...dat beest bleef maar springen! Uiteindelijk heb ik hem vandaag dan maar gevangen: gekrompen en uitgedroogd. En dat allemaal in mijn huisje....

Omdat dat dus ongeveer de enige dieren zijn die we gezien hebben en het in de jungle zwaar tegenviel wat betreft de beesten, zijn we maar naar de dierentuin gegaan (op aanraden van Janske).
Kei lachen om te zien hoe die mensen daar genieten van de boeren Hollandse varkens die daar in de modder liggen te baden. En van de kippen, duiven, kuikentjes etc....haha...
Verder was het een kei smerige dierentuin.In een aquarium lag een half afgebrokkelde piranha die aangevallen was door een andere. Verder zat er een zware psycho-aap, die de andere aapjes terroriseerde en die we dus maar gefilmd hebben.
Bij de tijgers lag een kop van een, volgens ons halfdode-ezel, echt een smerige onhygienische, ranzige zooi.
Ik heb ook een hand van een aap gehad. Kei lachen.

Verder zijn we op salsales gegaan (maar 6 lessen). En ga ik nu kijken of ik ooit zo soepel wordt in mijn heupen als al die mensen hier...gaat dus echt niet lukken!!

Verder heb ik niet zo heelveel boeiends te melden: het gewone leven is weer begonnen. Vanaf nu loop ik weer echt stage, na een lange vakantie.
Gelukkig is het weer ook weer wat beter geworden en kan ik lekker relaxen in de zon...
Het is trouwens wel erg zwaar om iets voor school te doen...de concentratie en mijn niveau is dan ook zwaar onder het gemiddeld (voor zover het ooit hoog was) ;) .
De kinderen zijn tot nu toe toch vrij lief alleen doen ze niets. Zwaar ongemotiveerd en als ze klaar zijn met hun werkjes doen ze niets. Ze doen eigenlijk sowieso niets. En op een simpele vraag, doen ze wel meer dan 10 min.
Maar er is verder ook niets te doen, want er zijn geen materialen etc. op school aanwezig. En al wil je zelf werkbladen maken, dan is er geen kopieerapparaat. Verder moet je je als stagiaire wel aan het programma houden, want alles moet af. Ik ben benieuwd hoe ik het aan ga pakken. En al helemaal die jongen die volgens mijn mentor een toerist is: hij komt af en toe als hij " zin" heeft. Kan verder dus ook amper lezen en schrijven (groep 6).
Het is hier dus echt improviseren, improviseren en improviseren!!! Maar dat is wel leuk! Vandaag had ik een rollenspel met de kinderen gedaan, dat kende ze niet en alle kinderen waren superenthousiast. Het is zo leuk als je die kinderen wel kunt motiveren d.m.v. andere werkvormen!!

Verder voor de geinteresserden:
Het hoge woord is eruit!!!!
Ik hoef niet meer geheimzinnig te doen en ik kan vortaan doen wat ik wil en met wie ik wil. Theoretisch tenminste....
In de praktijk lukt het nog niet echt en alles wat we doen, doen we met z'n drieen. Dat begint echt te irriteren na 4 weken...
En nadat een net nieuw truitje van mij verpest was door lomp gedrag een van mijn huisgenoten(terwijl ik hier super voorzichtig ben met wassen, omdat je anders geen kleren over houdt hier) was dat voor mij de bekende DRUPPEL!!!
Anne en ik hebben ons al 4 weken klote gevoeld over de sfeer in ons huis. Ik heb nu eindelijk besloten om voor mezelf te kiezen (nu pas ja, ik ben soms te sociaal).
Dus mam, ik hoop dat de laatste 4 weken inderdaad voor mij zijn!!Ik ik doe mijn best!!

Jootje, Carolijn, sta mij bij in deze tijd ;)

Verder nog even kort:
- Janneke...heel veel succes met je eindgesprek! En ja, ik zal een vuurvliegje voorje aansteken.
- Ploegjes: hoe is het met LUNA?? Kei lief!! Ik kom snel kijken als ik terug ben!
- Marijke: Leuk dat je ff op de site komt. Ik heb nog nooit les gegeven op het speciaal onderwijs, dus ik weet niet hoe het daar is. De kinderen zijn wel al wat liever geworden...en voor stickers doen ze alles. Alleen zijn ze erg ongemotiveerd.
Ik loop stage op de ST. Tarcisiusschool op de Calcuttastraat (Abrabroki) in de 4de klas.
- De rest: ik hou ook van jullie!! Maar de tijd is om!

xxxxxx Ilse

  • 14 April 2005 - 21:45

    Dineke Van Hout:

    Ha Ilse!!Eindelijk jou site gevonden (vergat het. steeds) alles gelezen en erg onder de indruk van je ervaringen daar leuk zeg!!Geniet er nog maar van de laatste 4 weken vliegen ook voorbij.Mijn dochters zitten momenteel voor 4 weken in Afrika (kampeerreis) zijn ook erg enthousiast kunnen alleen smsjes sturen.Dus zijn we erg benieuwd wat hun te vertellen hebben.Groetjes Ilse en tot ziens.

  • 15 April 2005 - 12:32

    Jans:

    Hi Ils, Je vliegje heeft geholpen. Ik ben GESLAAGD met een goed!!
    Goed van je dat je nu eindelijk voor jezelf kiest, daarom ben je uiteindelijk ook daar, toch? Laat andere maar lullen en geniet van de laatste vier weken daar in Suriname!
    Dikke kus Janneke XX

  • 16 April 2005 - 08:16

    Geert:

    Hey ilse, maar je mag als leraar de schoolkindjes daar toch even helemaal in elkaar rammen als ze niet luisteren. Tenminste ik kan me nog zoiets herinneren dat je dat vertelde. Nu maar hopen dat niet een van die kinderen L.. , krentje of van de kuilen heet want volgens mij sla je zo'n kind dan uit pure frustratie helemaal naar de klote. groeten

  • 16 April 2005 - 10:07

    Jojanneke:

    Hé Ilse! Goed dat je voor jezelf kiest, en zorg er maar voor dat dat in de praktijk ook gaat lukken!
    Luna is trouwens zoo leuk, ze is echt een schatje. T is wel sneu want ze had na twee dagen al blaasontsteking en toen moest ze een hele grote spuit bij de dierenarts. Ze moet 's nachts ook altijd heel lang janken voordat ze gaat slapen, dus dat is echt zielig. Maar overdag is ze echt heel vrolijk, dus als je terug bent moet je maar snel komen kijken. Ze zal dan al wel een heel stuk groter zijn, want alleen in de afgelopen week is ze al veel gegroeid volgens mij!
    Nou, heel veel plezier nog met al die negertjes daar! Met onze autistjes gaat het goed, al zijn die van Carolijn iets onhandelbaarder dan die van mij. (We hadden een dagje van klas geruild.)
    Nou, tot over ongeveer een maand! Heel veel plezier, xxx Jojanneke.

    Ps. Als je terug komt moet je wel een keer een salsadansdemonstratie houden, hoor!

  • 16 April 2005 - 18:01

    Monique:

    heeeeee ilse!!heel goed van je!t draait om wat jij wil en niet om krentje!!oe, ik kan t me heel goed indenken!!want ik heb de afgelopen 6 dagen ook constant met dezelfde mensen gezeten,t ging nog goed moet ik zeggen, maar t had niet veel langer moeten duren.Dus ik kan t me heel goed voorstellen na zo'n lange tijd!Ik ben namelijk vandaag terug gekomen uit Milaan en t was echt SUPER VET!! oh zo gaaf, ik ben superenthousiast!heel veel gezien en gedaan,maar wel vermoeiend!zo'n vette dingen gezien,want er is heel veel rondom die meubelbeurs te doen enz. Nou ja heeeeeeel veeel plezier nog en hopelijk laat je de laatste vier weken niet verpesten door IEMAND....
    xxx monique

  • 17 April 2005 - 01:06

    Jony:

    Ha Ilse, goed dat je eindelijk aan jezelf gaat denken!! Kan je nu tenminste helemaal gaan genieten van je stage daar!! Echt super leuk trouwens, steeds al jouw verhalen lezen. Ik ben echt zwaar jaloers gewoon!! Nog heel veel plezier en tot over een maand!! Kus Jony

  • 17 April 2005 - 17:04

    Paul:

    hai schatje!! nou je overleeft t nog steeds daar hoor ik! kei leuk! ey maar dus wij gaan de salsa dansen als jij terug komt! bedoel jij hebt 6 lessen gehad en ik maar 2!!!dus eigenlijk kan jij mij les gaan geven :P whaha. ey maar al die vieze beesten daar.....meid hoe hou je t uit?!?!?! ben trots op je hoor! nou succes nog die laatste weken, ook met de sfeer daar in huis :P maar komt wel goed toch!!!! dikke kussss!!

  • 17 April 2005 - 18:01

    Carolijn:

    ha meissie!alles goed?echt goed dat je nu eens een keer voor jezelf gekozen hebt!dat werd onderhand wel eens een keer tijd zeg!ik heb ook te maken met ongeinteresseerde leerlingen die niet zo veel doen, alleen slaan zij elkaar ook nog in elkaar, echt gezelli!nee hoor, zo erg ist nou ook weer niet, haha!ik kan echt niet wachten op de foto's!k ben zo benieuwd!
    tot over een maandje!knuffel van remco en veel liefs van mij xxx
    oja...houd vol dat aan jezelf denken, deze reis doe je voor jezelf en niet voor een ander!

  • 17 April 2005 - 18:04

    Frank:

    Ha Ilse! bedankt voor je kaartje. Succes met je klas daar. groeten Frank

  • 18 April 2005 - 10:52

    Sil:

    hoi Ils

    Bedankt voor je kaartje, je leest een heleboel enthousiasme van jou, echt leuk. Hopelijk gaat het lesgeven goed en kun je die luie kinderen toch wat leren van de nederlandse cultuur. Verder ben ik blij dat je wat gezegd hebt tegen je ene huisgenootje en wordt het misschien wat beter. Hier ook alles oke, zijn net een weekend op kamp geweest met de badmintonjeugd. Erg gezellig en goed gegaan. Groetjes en dikke kus Sil

  • 18 April 2005 - 13:45

    Kariene:

    Hé meis,
    Je weet het hè, laat het niet voor je verpesten! Het is jouw stage in het buitenland en groot gelijk dat je voor jezelf kiest! :)
    Dikke kus,
    Kariene

  • 18 April 2005 - 21:17

    Hoi Ilse,:

    ZO na een druk maar gezellig weekend,uit eten,wandelen en een paar verjaardagen is het nu een rustige maandagavond.Dus even nog een keer op mijn gemak je berichtjes lezen.Daarna al die leuke reakties,ik heb daar eigenlijk niet veel meer aan toe te voegen.Allen dat ik heel trots op je ben.ILse groetjes en tot het volgende bericht,xxxxx Kitty.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Ilse
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 13963

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: