Regen, regen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Ilse Verstappen - WaarBenJij.nu Regen, regen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Ilse Verstappen - WaarBenJij.nu

Regen, regen

Door: Ilse Verstappen

Blijf op de hoogte en volg Ilse

29 April 2005 | Suriname, Paramaribo

Hallo allemaal!!

Wie dacht dat het hier mooi weer was...Nou, dat valt zwaar tegen. Ik zit hier in de regen, regen en nog eens regen en mijn zonnebrand is nog niet eens voor de helft op!! Ik ben dus volgens mij nog witter dan jullie als ik terug ben...

Maar goed, we hebben dadelijk wel veel van het land gezien. Steeds als het regent gaan we gewoon toch iets doen. Zo zijn we al in de regen naar Colakreek geweest (recreatiegebied met bruin colawater) en naar Whitebeach (opgespoten strand aan de Surinbamerivier). We zijn daar met twee Hindoestaanse mensen geweest en dan is alles gratis.
Ik heb dan ook 4 dagen gratis gegeten en ik krijg ze het geld niet aangesmeerd..dan niet..We zijn toen met hen naar een Chinees geweest en daar bestelde we een portie. Eigenlijk hadden we niet zo'n honger, want we hadden ons al misselijk gegeten aan de chips. Maar we moesten eten...dus..
Kregen we een portie dat wil je niet weten!! Daar kon je wel 2 of 3 dagen van eten!!
Anne en ik hadden echt de slappe lach...(ja, je hoort het goed:Anne EN ik! We doen vortaan alles met z'n tweeen en het wordt steeds gezelliger!Sfeer is veel beter nu!!)

Nou, we zijn ook nog naar Brownsberg geweest. Een plaats waar je kunt wandelen en mooi uitzicht hebt over een meer. Klinks muf is gaaf!!Het gave daarvan is dat je 's nachts in hangmatten slaapt en dan de brulapen kunt horen! Supervet!!
Gelukkuig hebben we nu eindelijk dieren gezien! Apen in het wild! Lachen joh!
We hadden ook nog de kans om misschien jaguars tegen te komen tijdens het wandelen....Anne en ik zijn op onderzoek uitgegaan, maar helaas...
Jullie horen het wel hoe het verder is gegaan, want de tijd is bijna om.

Ik wilde jullie ook ff vertellen dat mijn stage er helaas op zit. Het was echt superleuk geweest.
Vanavond hebben we een winti-preh! Dan gaan de creoolse mensen (negers) allemaal rituelen uitvoeren en dan krijgen ze een winti.
Volgende week gaan we op trip. Door de jungle. Ik ga backpacken, ja ik ja... en nu maar hopen dat ik niet in het ziekenhuis terecht kom.
We gaan zelf paden maken, er word gejaagd, we moeten zelf tentenkampen opslaan etc. en dat midden in de jungle, tussen de slangen!!

Nou jullie horen het snel.

xxx

  • 29 April 2005 - 20:58

    Jeanne;Peter Verstappen:

    Hallo Ilse,
    Als ik dat zo allemaal lees, heb jij je best kunnen vermaken daar in dat verre land.
    Ik weet niet wat backpacken precies inhoudt, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen. Het lijkt me erg spannend.
    Het lijkt me zo, dat als de tijd in Suriname er voor jou opzit, jij best kunt terugzien op een mooie en boeiende periode.
    Wij zullen daarom graag naar jouw spannende verhalen komen luisteren als jij weer terug zal zijn in ons kikkerlandje.
    In ieder geval wensen wij jou nog veel plezier in de resterende tijd daar.
    Groetjes en tot ziens.

  • 29 April 2005 - 23:11

    ...:

    He Ilse,
    Leuk zeg backpacken...is nog eens wat anders dan Palumeu!

  • 30 April 2005 - 11:42

    Hoi Ils:

    Jammer dat het weer minder is,maar mag de pret niet drukken. Wij moesten wel lachen dingen die je inderdaad voorheen niet bij jou zou denken doe je daar nu allemaal. Wandelen, backpacken, beesten slapen in hangmatten, wel leuk dat je daar toch zo van geniet. Moest meteen aan GTST denken met je winti-preh. Nou veel plezier in de jungle en maak er nog wat van de laatste weken. Kus Sil en ook de groeten van Remon

  • 02 Mei 2005 - 09:10

    Kitty:

    Hoi Ilse, we zijn ook een weekend weg geweest maar ik heb daarover niet zoveel spannends te vertellen.Op dit moment is het weer hier ook het zelfde als bij jou,regen dus.Ik ben blij dat je in het Pinksterweekend thuis komt,want dan hebben we een extra vrije dag en zeker genoeg tijd om naar jou verhalen te luisteren.We zijn ook heel benieuwd!Fijn om te lezen dat ook je stage heel leuk is geweest.De komende week zal voor jullie heel geweldig zijn maar voor mijn iets minder,ik vind het hartstikke eng.Kijk uit en doe voorzichtig.Zo,nu ga ik gauw verder met poetsen want ik moet dadelijk
    weer werken.Groetjes xxxxx

  • 02 Mei 2005 - 14:10

    Kariene:

    Héé Ilske!
    Echt geweldig wat je allemaal meemaakt hoor! Het lijkt meer op een hele lange vakantie dan een stage van school. Leuk om dat allemaal eens te ervaren hè? Fijn dat het goed gaat tussen Anne en jou, dat maakt het inderdaad een stuk gezelliger! Ik ga trouwens stoppen met deze studie. Maak het jaar wel af, maar wil volgend jaar toch iets anders gaan doen. Veel plezier in de jungle (is echt heeeeel gaaf) en doe de neusapen, slangen, grote insekten en spinnen de groeten hè! Kan nog leuk worden... Dikke kus, Kariene
    P.S. Heb je mijn kaart + brief ontvangen? X

  • 03 Mei 2005 - 12:12

    Carolijn:

    ha ilse!
    goed dat je lekker met z'n tweeen verder gaat!das idd veel beter.wij hebben in de tussentijd ook vakantie!echt lekker!geniet nog maar goed van de vakantie, want die is al weer bijna voorbij helaas voor jou, maar gelukkig voor ons.want we missen je wel hoor!xxx van remco en carolijn

  • 04 Mei 2005 - 08:43

    Janneke:

    Klinkt allemaal super leuk! Geniet ervan de laatste weken en met een beetje geluk wordt het nog lekker weer, kun je toch nog een neger worden!! Kus Jans

  • 04 Mei 2005 - 17:57

    Yasoma:

    hee ilse...
    hoe is het daar?
    ik zie dat je bijna aan het verzuipen bent....komt goed...wij hebben ook alleen maar kutweer.
    koninginnedag was echt gezellig jammer dat je er niet was...
    ik ga daak met caro en paul naar t dorp om PSV - Milaan te kijken...
    Mijn mama en mijn broertje waren vorige week ook weeste kijken IN Milaan...echt vet...ons mam zie je ook op de foto staan van de telegraaf...
    maar goed ik moet er weer vandoor ....oja voor ik het vergeet....15 mei ben ik dr niet bij helaas want ik moet mee als leidster op Pullenkamp...dus ik zal je reisverhaal niet die dag kunnen horen...helaas...maar ik hoor hem vast nog wel...
    nou tot snel
    byebye
    kus
    Yas

  • 04 Mei 2005 - 20:51

    Loes De Kroon.:

    Hoi Ilse.
    Zo te horen, gaat het allemaal prima. Jammer,dat het weer niet meewerkt.Als je terug bent
    zullen we de verjaardag van maarten en geert nog een keer gezellig vieren. Want die heb je nu gemist.
    Geniet er nog maar van, en probeer maar zoveel mogelijk te zien.
    Groetjes Loes

  • 06 Mei 2005 - 13:18

    Jojanneke:

    Ha Ilse!
    Ik ben echt jaloers op alles wat jij meemaakt! Hier gebeurd namelijk niet zo veel bijzonders. Echt leuk dat je gaat backpacken! Heel veel plezier en tot snel alweer!
    xxx Jojanneke.

  • 06 Mei 2005 - 21:36

    Marcia:

    Hoi ilse!
    Ik lees maar weer dat t echt super gaaf is daar, en al die spannende verhalen over t cola water... hmm.. wat moet ik me daar bij voorstellen?? Nou ja dat hoor ik nog wel. Ik ben ook op vakantie geweest, naar duinrell (valt een beetje in t niet vergeleken met suriname maar was toch echt super gezellig) en ik ben net terug van een paar dagen zee met m'n hunkie! Heb je trouwens een goede beoordeling gehad van je stage? Ik ben echt benieuwd naar hoe t s om daar stage te lopen...Zeker heel anders dan zo'n boerendorpsschooltje in brabant?! Nou heel veel plezier nog daar (en ilse...na regen komt zonneschijn toch?!!!) wordt maar lekker bruin!
    xxx Marcia

  • 08 Mei 2005 - 17:07

    Kitty:

    Hoi ILse,Wij zijn weer terug van ons hemelvaardweekend.We hebben alleen maar regen gehad en een grote modder zooi.Wat dat betreft zitten we met het zelfde probleem.Met Vada is het heel goed gegaan,volgend jaar mag ze weer mee.Ook nog bedankt voor je mooie kaart"knap he"zeker weten.Ìk zal blij zijn als er weer een nieuw bericht te lezen is, dan ben je tenminste weer terug uit de jungle.Ik vind dit maar een lange week.groetjes.xxxxxxx

  • 09 Mei 2005 - 12:54

    Kariene:

    Ha Ils,
    Nog niet terug uit de jungle? Hebben de neusapen je ontvoerd? Nee hoor, geintje! Ik ben benieuwd hoe je het hebt gevonden daar, ik vond het toen een hele ervaring! Echt iets wat je in je eigen land gewoon nooit mee zal maken, des te leuker dus...
    Ik zal het wel weer lezen in je volgende bericht.
    Je komt alweer bijna thuis joh! Echt snel gegaan hè?! Ik ben wel benieuwd naar de verhalen die je nog gaat vertellen als je terug bent...
    Geniet er in ieder geval nog maar lekker van!
    Tot gauw!
    Kus, Kariene

  • 09 Mei 2005 - 13:56

    Monique:

    hee ils, volgens mij ben je als je terug bent zoveel ervaringen rijker.Echt heel gaaf allemaal!het begint wel op een einde te lopen nou he, dan kunnen we snel lekker bij kletsen want ik ben zo nieuwsgierig!! ik ben vannacht terug gekomen uit turkije, ivm ons pap en mam 25 jarige huwelijk, met heel het gezin en ro. Het was echt heerlijk, even een weekje bijkomen na de beoordelingen op school die niet zo best waren. Maar nu weer hard aan het werk.ik had het dus nogal druk, vandaar zo weinig reactie van mij, excuses. Hee meissie tot snel, geniet er nog een weekje van he!! xxx monique

  • 09 Mei 2005 - 21:39

    Henk:

    Dag schat, ik heb vannacht met grote verbazing meegeluisterd met het telefoontje van Kitty ,over je belevenissen in de jungle.
    Ik ben blij dat ik niet alles vooraf wist, want dan sliep ik geen enkele nacht meer. Ik ben wel trots en een beetje jalours.xxxxHenk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Ilse
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 13964

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: